Helikopter störtade i Heby

Helikopter olycka
Idag skulle jag min mor och far åka och hälsa på min farmor på vägen till henne så kom vi fram till en olycksplats där en helikopter låg på sidan och flera utryckningsfordon fanns på platsen. Jag gick själv dit för att se vad som hänt och som alltid när man pratar med reportrar så får man olika versioner av händelsen, och sen sätter man sig och läser nättidningarna och där står det hundra olika saker men vad jag vet så var det en person som vart allvarligt skadad och det var den som fått helikopterflygningen i 100-årspresent av anhöriga. De uppgifter jag har hört och läst liknar inte varandra ett dug. Det ända jag vet är att personen som fick flygningen i present bodde på Sjukhemmet som låg nån meter från där helikoptern krashcade. Det som föranledde olyckan var tung luft på grund av värmen helikoptern kom inte upp på den höjd som var optimal för start och ett rotorblad slog i en lycktstolpe och slungades 50-200 meter från platsen olyckshelikoptern var av Litauisk ursprung enligt dom uppgifter som finns på helikoptern. Mer kommer att komma då det kommer fortlöpande information. Om inte annat så kommer det nog någon bild till senare annars kan ni ju kolla om det dyker upp något på
Utryckning-Uppsala

Bilden är hämtad från aftonbladet.se

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits