Folkomrösta om statsskicket


Ja då skulle min röst ligga på Monarkins sida alltså att bevara monarkin och ge kungen mer att säga till om detta skulle bara göra sverige ännu starkare. En annan sak som gör mig förbannad är det faktum att kungen kontra regeringen inte funkar i och med att kungen inte får utrycka sig negativt om något som GP&co gör. Låt kungen få säga vad han vill vi lever trots allt i ett land som har en stark YTTRANDEFRIHETslagstiftning, men men Regering/Riksdag tål väl inte kritik och i och med det har dom gjort så att kungen inte får säga vad han tycker och tänker om Riksdag/Regerings arbete vilket jag anser skit i och med att kungen faktisk är den person som skall synas utåt alltså representera Sverige. En annan sak jag skulle inte vilja växla mynt var fjärde år bara för att nåt nytt fläskberg har fått Ledar rollen i vårt vackra sverige..

************************************************** ************************************************** *
************************Läs på denna inför Nationaldagsfirandet******************************
************************************************** ************************************************** *
Text: Richard Dybeck, 1844
Du gamla, du fria
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Kommentarer:
Postat av: Matilda

Bort med kungen! Han gör ingen nytta iaf.

Postat av: Cybermunk

Varför anser du att han inte gör nåt nyttigt för då??
Han är den som representerar sverige utåt och sen syns han ju på den svenska enkronana

2005-06-06 @ 10:30:37
URL: http://This blogg

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits