Microsoft (Microhard)

Bilden nedan hämtad hos idg.se http://idg.se/ArticlePages/200507/26/20050726074719_CS/10-12gates-mediacenter_lg.jpg

Gates Crash

Hur många tror att MS kommer att leva om säg 5 år det är nog många som tror det men jag tror inte att dom kommer att vara lika stora som dom är idag utan jag tror att personal styrkan har decimerats med ca 60%, och att inom 15år så finns inte MS kvar som den ledaren på OS marknaden som dom är idag. Varför tror jag detta jo jag grundar mna tankar på dels det höga pris som MS tar för alla sina artiklar Windows Office och allt annat som dom säljer, och dels på att dom som ledande aktör på marknaden försöker hindra alla som vill använda Windows från att göra det genom att ta ut en hutlös kostnad på mellan 2500-5000 KR för en ända licens. Jag är inte direkt ett MS fan men det är det ända jag kan och använder det bara för att det är det ända jag kan. Men om MS vill behålla mig som användare så bör dom åtminstonde sänka kostnaden för MS Windows till säg 1500-2000KR/licens och då kan jag tänka mig att köpa deras produkter inte innan.

 

PIRACY RULES
Michael Carlsson "Cybermunk"


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits